"(...)europejskość nie polega na zlaniu się z Europą, lecz na tym, aby być jej częścią składową- specyficzną i nie dającą się niczym zastąpić."
Głównym celem współczesnej szkoły jest wychowanie, które ma wspomagać pełny rozwój ucznia. Istotą jego winno stać się przeświadczenie, że w każdym człowieku drzemią możliwości, które warto odkrywać i wzmacniać. Każdy człowiek rodzi się z dużymi możliwościami rozwoju. Układają się one w skomplikowaną jakość, zawierają cały potencjał człowieka. To czy młody człowiek osiągnie wysoki poziom rozwoju psychicznego , duchowego bądź intelektualnego, zależy w dużej mierze od ludzi, których spotyka na swojej drodze. Warunkiem sukcesu jest przede wszystkim szacunek dla drugiego człowieka, świadomość, że każdy, kto się uczy, nie jest doskonały i może popełniać błędy.
Stąd należy położyć nacisk na wspieranie pozytywnych cech, które związane są przede wszystkim z akceptacją i pomaganiem uczniom w tworzeniu poczucia własnej wartości, a także wzmacnianiem szacunku dla siebie. Dobra samoocena jest fundamentem, na którym buduje się zdrowie psychiczne. Ona może stać się gwarantem sukcesu, ułatwia tworzenie własnej tożsamości, zdobywanie autonomii, umożliwia wszechstronny rozwój.
Uczeń w miarę dojrzewania musi kształtować umiejętność wyborów. Wybierając dostaje informacje zwrotne o konsekwencjach i te konsekwencje ponosi, wówczas w miarę upływu czasu uczy się, które wybory są najkorzystniejsze.
Ważne jest, aby potrafił żyć w harmonii z samym sobą, z innymi ludźmi, z przyrodą, a także umiał posługiwać się technikami informatycznymi i wszelkimi sposobami komunikacji.
Szkoła ma dużą odpowiedzialność za wszechstronny jego rozwój, zbudowanie zespołu czynników kształtujących klimat wzrastania młodego człowieka – dobrze przygotowanego do wyboru dalszej drogi kształcenia.
Misja szkoły
Szkoła uczy życia ze światem:
to miejsce ewolucji emocjonalnej
źródło intelektualnej inspiracji
trzon więzi kulturowej w regionie i perspektywie cywilizacyjnego rozwoju ludzkości
Uczymy:-
szacunku do polskiego obyczaju, historii i tradycji regionu
- szacunku do tradycji i historii własnej rodziny
- postaw tolerancji dla odmienności i inności
- umiejętności uczuć koleżeństwa, przyjaźni i miłości
- prawidłowości odczytywania stanów emocjonalnych, dawania i otrzymywania wsparcia od innych
- postawy poszanowania dla kultur i tradycji innych narodów
Zajęcia pozalekcyjne:- Kółko informatyczne
- Kółko matematyczne
- Kółko chemiczne
- Zajęcia teatralne w języku niemieckim
- Zajęcia dodatkowe z języka polskiego
- Kółko z fizyki
- Klub Miłośników Literatury
- Kółko historyczne
- Kółko z biologii
- Kółko geograficzne
- Szkolny Klub Europejski
|